diumenge, 26 de novembre del 2017

TREBALL EN AMBIENTS

Aquest curs hem començat a treballar a través dels ambients a l’Educació Infantil.


Els ambients són entorns preparats amb materials atractius i motivadors on els infants aprenen a través de l’activitat autònoma i lúdica, i en interacció amb els altres. En els ambients, els nens i les nenes poden observar, experimentar, inventar, construir, imaginar, compartir, fer-se preguntes, relacionar-se,... competències que contribueixen a la formació integral dels infants. Cada ambient està dissenyat per desenvolupar unes competències específiques, adaptades als interessos i necessitats dels nens i les nenes d’aquestes edats i que respecten els diferents ritmes de desenvolupament i d’aprenentatge.


El treball en els ambients segueix el model socioconstructivista, el qual considera que l’infant és el centre del seu propi aprenentatge, és a dir, que és el nen o la nena el que construeix els seus coneixements i habilitats a través de les seves vivències i experiències, i a través de la relació amb els altres. És per això que, per tal que l’experiència sigui més enriquidora, els grups de l’estona d’ambients estan formats per nens i nenes de P3, P4 i P5.




Els nostres ambients són els següents:
  • Ambient naturalista
  • Ambient constructor
  • Ambient de llum i foscor
  • Ambient creatiu
  • Ambient de lectura
  • Ambient teatral


Desitgem que en gaudeixin molt a la vegada que aprenen!

Cliqueu a la imatge per veure més fotos.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada